Peugeot 201, otomobil çağına geçiş



      1929’da, Peugeot günümüzde de Peugeot araçlarını adlandırmaya yarayan ortası sıfırlı isimlendirmeyi kullanan ilk otomobil olan 201 adlı bir 6 CV’nin lansmanını yapar. Sochaux-Montbéliard Fabrikası’nda seri üretilen 201 modeli, Peugeot için zanaat üretim döneminden endüstriyel üretim dönemine geçişi ifade eder. 201 bir başarı olur ve 1932’de lansmanı yapılan 301, 1934’te satışa sunulan 401 ve 601 ile ilk yeni Peugeot otomobil gamının oluşturulmasında başlangıç noktası işlevi görür. İkinci Dünya savaşı öncesinde, 401, 301 ve 201 modelleri sırasıyla 1935’te 402, 1936’da 302 ve 1938’de 202 olarak yenilenmiştir. 

Ortada sıfır bulunan model isimlendirmesi, kapsamlı bir gam eğilimi ve müşteri kitlesinin yenilenmiş beklentilerine uymak için modellerin hızla yenilenmesi, 30’lu yıllardan miras kalan Peugeot markasının güncel esaslarını oluşturmaktadır. 

       2011 yılında bile Peugeot ürün gamı 201’in soyundan gelenlerden oluşmaktadır. Son olarak 2012 ilkbaharında Peugeot 206+ ve Peugeot 207’nin yerini Peugeot 208 aldı. Peugeot 208, daha önceden ticarileşen 308, 308 SW, 308 CC, 508, 508 SW olmak üzere 9 modelin yanında” 8” neslini tamamladı. 

Peugeot, 1007, SUV Peugeot 4007, crossover Peugeot 3008 ve tek hacimli Peugeot 5008 gibi yeni modelleri tanımlamak için ortaya bir sıfır daha ekledi. Ortadaki bir veya iki sıfır ile Peugeot ürün gamı 508 RXH ve 3008 HYbrid4 olarak adlandırılan iki hibrit aracın lansmanı ile 2012’de yine yenilikler yaptı.

Yorumlar