Peugeot çevre korunması için kararlı



    


    1999’da, Peugeot 607 dünyada ilk olarak üretilen partikül filtreli HDi motorla ticarileşir. Partikül filtresi dizel motorların yaydığı kurumun partikül emisyonlarını % 99,9 azaltan, kendi kendini temizleyen bir sistemdir. Partikül filtresi Peugeot’nun HDi motorlarının büyük bölümünde yavaş yavaş uygulanmaya başlandı. Bu çevrenin daha iyi korunması için HDi teknolojisinin avantajlarını tamamlar. 

    Aynı sene, Peugeot, ONF (Orman Ulusal Kurumu) ve Fransız-Brezilyalı STK ile Brezilya’da “karbon kuyuları” operasyonunu başlatır. Bu operasyon sera etkisi karşısında mücadele etmeye yöneliktir. On yıldan fazla bir mevcudiyetten sonra, proje yeniden yetiştirilen 2 milyon ağaç ve bu sayede geri alınan 111 000 ton net CO2 ile önemli bir başarıdır. 

    Bugün, Peugeot CO2 emisyonlarını sınırlamak amacıyla yenilik yapmaya devam ediyor. 2011 yılında, Peugeot son nesil Stop&Start* sistemine sahip mikro-hibrid e-HDi** teknolojisini başlatır. Peugeot 508’den sonra, diğer modeller bu yeni teknolojiden faydalanıyor: 308Partner Tepee, aynı zamanda 3008 ve 5008. 2012’ye kadar, Peugeot’un HDi modellerinin % 30’unda mikro-hibrid e-HDi teknolojisi oldu. Peugeot kendine iddialı bir hedef belirledi : 2013’e dek trafikte e-HDi araçlarda milyona erişmek. 

    *Stop&Start: Motorun otomatik stop etme ve yeniden çalışma sistemi. ** e-HDi teknolojisi yoğun şehir içi trafikte yakıt tüketimini konvansiyonel bir araca göre %15 azaltmaya ama takviyeli marş sistemli olana göre % 40 daha hızlı yeniden çalıştırmaya yarıyor.

Yorumlar